Vet verbranden

Afslanken kan meestal niet snel genoeg gaan… maar bedenk eens, ben je aan het afvallen, of vet aan het verbranden. Dit is wel degelijk een verschil. De weegschaal geeft niet altijd de juiste kijk op afslanken. Een paar kilo’s minder betekend niet altijd dat je een mooier en slanker lijf heb gekregen, een lager vetpercentage zegt dat wel. Helemaal als je hierbij je spiermassa hebt behouden!

SPIERMASSA=VET VERBRANDEN

Hoe hoger je spiermassa, hoe hoger je vetverbranding. Daarom is sporten ook onmisbaar om je doelen te bereiken. Sporten is niet alleen goed voor je conditie maar je spiermassa groeit er natuurlijk ook van. Zorg dus goed voor je spieren en je wordt beloond met een prachtig lijf!

GEZONDE VOEDING

Ook uw eetpatroon speelt een belangrijke rol als u uw vetverbranding wil verbeteren. Snoepjes en koekjes horen daar natuurlijk niet bij… wat dan wel? Complexe koolhydraten, eiwitten, vitaminen, mineralen, anti-oxidanten, vezelrijke voeding…. Met andere woorden, eet eens meer van het goede en minder (of niets!) van het slechte en u bent al een heel eind. Ik wil vet verbranden niet als iets moeilijks neerzetten maar ik zeg ook niet dat het makkelijk is! Start bijvoorbeeld eens met het eten van een gezond ontbijt, uw stofwisseling zal hier een enorme opkikker van krijgen! Al snel zult u merken dat u meer energie hebt en de middagdip zal langzaam verdwijnen. Ga de week daarop een stapje verder door meer water te drinken. Dring het u zelf niet op maar probeer er langzaam aan te wennen. U zult enorme veranderingen merken aan deze veranderingen in uw voedingspatroon. Bedenk eens, uw lichaam is nu gewend aan slechte dingen en ondergaat langzaam een transformatie naar een gezond en blij lichaam. Dit is even doorbijten, maar het is het zó waard!

Be the first to comment

Leave a Reply