Je besluit om aan de slag te gaan in een sportschool. Beginnen zonder plan is de grootste fout die je kan maken wanneer je serieus iets wil bereiken. Als je serieus iets wil bereiken moet je eerst goed verdiepen in het menselijk lichaam. Wat gebeurd er bij wat voor soort training. Als voorbeeld; Uren op de cardioapparaten staan om af te vallen is een meest gemaakte fout. Wanneer je teveel cardio gaat doen verliest je een hoop spiermassa waardoor je metabolisme(stofwisseling) omlaag gaat. Je zult misschien in het begin nog wel een mooie resultaat boeken maar op lange termijn zul je er juist op achteruit gaan. Wanneer je meer spiermassa hebt opgebouwd gaat je metabolisme omhoog en verbrand je ook meer in rust. Onderzoek daarom goed welke schema het beste past bij je doelstelling en vraag ook advies van mensen die kennis hebben van fitness. Met trainen alleen bereik je niet doelstelling. Andere belangrijke onderdeel voor succes is voeding.

Hoe minder ik eet hoe meer ik afval

Dit is een van de grootste fabel die er is op het gebied van afvallen. Je lichaam heeft energie nodig om goed te kunnen functioneren. Wanneer je te weinig voeding binnen krijgt zal je lichaam moeilijk krijgen tijdens het sporten. Je haalt hierdoor niet het maximale uit je lichaam en werkt de training maar half af omdat je geen energie meer hebt. Wanneer je gaat fitnessen zal je met krachttraining je spieren gaan aanpakken. Tijdens krachttraining maak je kleine scheurtjes aan in de spieren en die moeten hersteld worden. Met eiwitten zorg je ervoor dat deze kleine scheurtjes zo snel mogelijk worden herstelt. Dit hoort allemaal bij het proces om meer spiermassa aan te maken. Wanneer je te weinig voeding binnen krijgt zal het herstel van je spieren langer duren.

Welke voedingssupplementen helpen?

Er zijn een hoop voedingssupplementen te koop in winkels en online. Begin niet zomaar aan allerlei duren producten zonder te weten waar ze voor dienen. Er zijn veel producten op de markt die veel beloven maar weinig zal bijdragen bij een beter resultaat. Als je bijvoorbeeld niet aan het aantal eiwitten komt met je normale dagelijkse voeding kun je met eiwitshake ervoor zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt. Creatine heeft ook in een aantal wetenschappelijk artikelen aangetoond dat het een positieve resultaat oplevert bij je training. Wel is het per persoon verschillend hoeveel extra reps zal opleveren.

VN:F [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Welke sportvoeding heb ik nodig?, 10.0 out of 10 based on 1 rating